2024 - a Tehetség Éve
Az Oktatási Hivatal a tanulási eredményeken alapuló képzésfejlesztés témájában 2016 októberében és novemberében négy alkalommal különböző helyszíneken kétnapos műhelymunkát szervez.
Az egész életen át tartó tanulást támogató európai keretrendszerek, így az Európai és a Magyar Képesítési Keretrendszer is a tanulás eredményeinek megfogalmazásán alapulnak. Ez a szemlélet viszonylag új, mivel a képzések többsége jellemzően bemeneti követelményeket és vizsgakövetelményeket határoz meg, nem pedig azt, hogy a képzés végére a tanuló mit tud, mire képes, milyen attitűdökkel bír és a tanultakat milyen önállósággal képes elvégezni. Az európai és hazai változások hatására a képzések kidolgozói, a pedagógusok, szakoktatók, felsőoktatásban oktatók és trénerek egyre többször fognak találkozni az új terminológiákkal, a velük kapcsolatos elvárásokkal. A műhelymunkák fő célja a keretrendszerek és a tanulási eredmények alapú szemlélet megismerésén túl az azokat összekötő nyelvezet és a mindennapos gyakorlati alkalmazás elsajátítása lesz.
A képzésekre oktatási és képzési szakemberek, tanulmányi előadók, képzések tervezésével, engedélyeztetésével, minőségbiztosításával, szervezésével foglalkozó köztisztviselők, innovatív pedagógusok jelentkezését várják, akik a minőségi oktatásra törekednek a szakképzés területén, továbbá a munkaerő-közvetítéssel, karrier- és HR-tanácsadással, toborzással és kiválasztással foglalkozó és egyéb szakembereket. A tréningek két teljes napon át tartanak (8-8 órában), és elsősorban gyakorlatokon keresztül ismertetik meg a résztvevőket a tanulási eredmények alkalmazhatóságával a munkájukhoz kapcsolódóan. Pl.: gyakorlati oktatás, tanulási eredmény alapú képzési és kimeneti követelmények, felnőttképzési szakmai programkövetelmények.
Különösen azoknak a kollégák ajánlják a képzést, akik
─ kíváncsiak egy új pedagógiai gondolkodásmódra;
─ a mérés-értékelés területén szeretnének új ismereteket szerezni;
─ szeretnék jobban megérteni az előzetes tudás mérésének fontosságát és a validáció lehetőségeit;
─ szeretnének informálódni arról, milyen területeken várható még a tanulási eredmények alapú szemlélet megjelenése.
A képzés a 277/1997. (XII. 22) Korm. rendelet 5. § 3d) pontja értelmében a kötelező pedagógus-továbbképzések időtartamába beszámítható intézményvezetői döntés alapján.
A műhelymunkák az alábbi időpontokban és helyszíneken lesznek:
─ Budapest 2016. október 14-15. (9.00-17.30)
─ Debrecen 2016. október 24-25. (9.00-17.30)
─ Budapest 2016. november 2-3. (9.00-17.30) – Célcsoport: Informatika szakma
─ Győr 2016. november 4-5. (9.00-17.30)
A résztvevők számára a képzés díjmentes és az étkezésről (kávészünet, szendvicsebéd) az Oktatási Hivatal gondoskodik.
Az előzetes regisztrációra az OH honlapján van lehetőség:
http://www.oktatas.hu/LLL_regi/konferenciak/tanulasi_eredmenyek_meghivo
További kérdéseivel kérjük, forduljon a szervezőkhöz a tanulasieredmenyek.kepzes@oh.gov.hu címen.
(S. E.)