Szeged pedagógia

Pedagógia Intézetet

Katolikus Pedagógia Intézetet

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Pedagógia

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Gelsey Vilmos Pedagógia

„Ha az én tanításomat megtartották, a tieteket is megtartják.” (Jn 15,20)

„Vigyázzatok, hogyan hallgatjátok. Mert akinek van, még kap hozzá, akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amiről azt véli, hogy az övé.” (Lk 8,18)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

Odaküldték hozzá tanítványaikat, a Heródes-pártiakkal együtt. Ezek így beszéltek: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.” (Mt 22,16)

„Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24,35)

„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

2024 - a Tehetség Éve

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

„…aki megtartja tanítását, abban az Isten szeretete valóban tökéletes.” (1Jn 2,5)

„Aki ugyanis szégyell engem és tanításomat, azt az Emberfia is szégyellni fogja…” (Lk 9,26)

„…aki megtartja tanításomat, az nem ízleli meg a halált örökre.” (Jn 8,51)

„… mert úgy tanított, mint akinek hatalma van, s nem úgy, mint az írástudók.” (Mt 7,29)

10 éves a SZEGEPI

„Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok!” (Jn 15,7)

„Legyetek hálásak, Krisztus tanítása éljen bennetek elevenen, s teljes bölcsességgel tanítsátok és intsétek egymást. Az Istennek énekeljetek hálás szívvel zsoltárt, himnuszt és szent énekeket.” (Kol 3,16)

"Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk" (1 Jn 4,9)

„Azok az anyám és a testvéreim, akik hallgatják és tetté is váltják az Isten szavát.” (Lk 8,21)

„Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.” (Mt 4,4)

Betűméret:  A   A   A
Aktualitás

Cikkajánló 2015-02-26

Article main image

Figyelmükbe ajánljuk az alábbi cikkeket a Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók témakörében.

A köznevelési törvény 2015. január elsejétől életbe lépett új eleme a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának csökkentése. A jogszabály meghatározza, hogy kik tartoznak ide:

„Lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló: az a tanuló, akinek az adott tanévben a tanulmányi átlageredménye közepes teljesítmény alatti vagy a megelőző tanévi átlageredményéhez képest legalább 1,1 mértékű romlást mutat, és esetében komplex, rendszerszintű pedagógiai intézkedések alkalmazás válik szükségessé.”

A módosítást azt teszi szükségessé, hogy a társadalomban egyre magasabb a korai iskolaelhagyók száma. A KSH adatai alapján 2013-ben a 18-24 éves korosztályban 11,8% az arányuk. A kormány ezt az arányt 2020-ra 10%-ra szeretné csökkenteni.

A javítás az egész intézményrendszert érintő, komplex pedagógiai intézkedésben nyilvánulhat meg. Érdemes az iskolákban újragondolni a felzárkóztató tevékenységeket, működésüket felülvizsgálni. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókkal való foglalkozás a Pedagógiai Program módosítását is jelentheti. Érdemes az intézmény összes tanulójának teljesítményét vizsgálni, mert a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók kikerülhetnek a hátrányos, vagy halmozottan hátrányos, a sajátos nevelési igényű vagy a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók közül is. Abból a szempontból kell vizsgálni a tanulókat, hogy önmagukhoz, az elvárható teljesítményhez képest milyen eredményeket mutatnak.

Az eredmények értékelésekor az okokat kutatva dönthetnek az iskolák, hogy milyen szintű gondozásra lesz szükség.

 

Cikk kivonat: Közoktatási Vezető, 2015. február, 14-15. p.

Török Anna Karolina: Szakmai együttműködés a lemorzsolódással veszélyeztetettekért

 

 

A Köznevelési Törvény 2015. január elsejei módosítása bevezette a Lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló fogalmát.

A cél, egy olyan jelzőrendszer kialakítása. amelyhez pedagógiai intézkedések, kontroll tevékenység is társul. Ez kiszűri, majd támogatja a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókat.

 

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások területe is kiegészült ezzel a területtel. „A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetése” került be az ellátandó feladatok körébe.

Az intézmények az ezzel kapcsolatos összesített, statisztikai jellegű adatok szolgáltatását követően kaphatnak majd pedagógiai-szakmai támogatást, amivel eredményesebbé tehetik a nevelő-oktató munkát, és csökkenthetik a lemorzsolódást.

 

Cikk összefoglaló: Közoktatási Vezető, 2015. február, 8-9. p.

Szitt Zsolt: A köznevelésről szóló törvény legfrissebb változásai