Szeged pedagógia

Pedagógia Intézetet

Katolikus Pedagógia Intézetet

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Pedagógia

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Gelsey Vilmos Pedagógia

„Azok az anyám és a testvéreim, akik hallgatják és tetté is váltják az Isten szavát.” (Lk 8,21)

„…aki megtartja tanítását, abban az Isten szeretete valóban tökéletes.” (1Jn 2,5)

„Ha az én tanításomat megtartották, a tieteket is megtartják.” (Jn 15,20)

10 éves a SZEGEPI

2024 - a Tehetség Éve

„Aki ugyanis szégyell engem és tanításomat, azt az Emberfia is szégyellni fogja…” (Lk 9,26)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„…aki megtartja tanításomat, az nem ízleli meg a halált örökre.” (Jn 8,51)

„Legyetek hálásak, Krisztus tanítása éljen bennetek elevenen, s teljes bölcsességgel tanítsátok és intsétek egymást. Az Istennek énekeljetek hálás szívvel zsoltárt, himnuszt és szent énekeket.” (Kol 3,16)

"Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk" (1 Jn 4,9)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24,35)

„Vigyázzatok, hogyan hallgatjátok. Mert akinek van, még kap hozzá, akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amiről azt véli, hogy az övé.” (Lk 8,18)

„Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok!” (Jn 15,7)

Odaküldték hozzá tanítványaikat, a Heródes-pártiakkal együtt. Ezek így beszéltek: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.” (Mt 22,16)

„Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.” (Mt 4,4)

„… mert úgy tanított, mint akinek hatalma van, s nem úgy, mint az írástudók.” (Mt 7,29)

Betűméret:  A   A   A
Pedagógiai tájékoztatás

IKT eszközök 2015-07-17

Article main image

Figyelmükbe ajánljuk az Iskolakultúra 2015/5-6. számában megjelent cikket, amely az IKT eszközök használatának és a felsőoktatásban tanulók vizsgára készülésének kölcsönhatásait vizsgálja.

A cikk szerzői kérdőíves felmérést végeztek főiskolai hallgatók körében, és ennek eredményeit ismertetik. A bevezetőben összefoglalják az IKT eszközök hatását. Az informatikai eszközök megjelenése ugyanúgy változást hozott, mint az írás megjelenése. A modern eszközök lehetővé teszik a teljes hozzáférést. A mozgásban lévő világban, arra törekszünk, hogy az információhoz bármikor hozzájuthassunk. Megváltozik a tudásátadás, tudásszerzés és tudás-raktározás formája is. Korunkra jellemző a nagyfokú vizualitás, az állandó „bekapcsoltság állapota”, a többszörös feladatvégzés. A tartalom helyett a folyamatra helyeződik a hangsúly, és előtérbe kerül a felszínes feldolgozás. Az emlékezet is a kommunikációs eszközökhöz formálódik: nem az információt jegyezzük meg, hanem azt, hogy hol és hogyan találjuk meg. Az IKT eszközök közvetítőként szolgálhatnak diákok között a tananyagok beszerzésében, egyúttal kitágítják a szociális hálót. Másik fontos jellemzője még az, hogy a tanulás világát is átalakítja, a formális és informális tanulás viszonyát is módosítja.

 

 

Faragó Boglárka – Soltész Péter – Pléh Csaba: A vizsgára készülés és az IKT-használat kölcsönhatásainak vizsgálata kérdőíves módszerrel, Iskolakultúra 2015/5-6. sz. 15-32. p.

 

Forrás: http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/2015/05/02.pdf

 

(K. I.)