Szeged pedagógia

Pedagógia Intézetet

Katolikus Pedagógia Intézetet

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Pedagógia

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Gelsey Vilmos Pedagógia

„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

"Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk" (1 Jn 4,9)

„…aki megtartja tanítását, abban az Isten szeretete valóban tökéletes.” (1Jn 2,5)

„Ha az én tanításomat megtartották, a tieteket is megtartják.” (Jn 15,20)

„Aki ugyanis szégyell engem és tanításomat, azt az Emberfia is szégyellni fogja…” (Lk 9,26)

„…aki megtartja tanításomat, az nem ízleli meg a halált örökre.” (Jn 8,51)

„Vigyázzatok, hogyan hallgatjátok. Mert akinek van, még kap hozzá, akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amiről azt véli, hogy az övé.” (Lk 8,18)

Odaküldték hozzá tanítványaikat, a Heródes-pártiakkal együtt. Ezek így beszéltek: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.” (Mt 22,16)

„Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok!” (Jn 15,7)

„Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.” (Mt 4,4)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

„Legyetek hálásak, Krisztus tanítása éljen bennetek elevenen, s teljes bölcsességgel tanítsátok és intsétek egymást. Az Istennek énekeljetek hálás szívvel zsoltárt, himnuszt és szent énekeket.” (Kol 3,16)

„… mert úgy tanított, mint akinek hatalma van, s nem úgy, mint az írástudók.” (Mt 7,29)

„Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24,35)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„Azok az anyám és a testvéreim, akik hallgatják és tetté is váltják az Isten szavát.” (Lk 8,21)

Aktualitás

A PIRLS az egyik legjelentősebb nemzetközi oktatási eredményeket és összefüggéseiket vizsgáló mérés, a PISA és a TIMSS mellett.

részletesenrészletesen

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 80. § (1) bekezdése által elrendelt, és a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 79. §-ában szabályozott országos kompetenciamérés a valamint a 2016/2017. tanév rendjéről szóló 12/2016. (VI. 27.) EMMI rendelet 11. § (1) bekezdésében meghatározott napon – 2017. május 24-én – megtörtént.

részletesenrészletesen

A 2016-ban végzett PIRLS-nemzetközi tanulói szövegértés vizsgálat eredményei az Oktatási Hivatal oldalán megtekinthetők.

részletesenrészletesen

A Magyar Pszichológiai Szemle 2016/1-2. számában jelent meg a 10-18 évesek IKT-eszközhasználatát felmérő kutatás eredményeit bemutató tanulmány. A kérdőíves felmérés a Z generációhoz tartozó három korosztályt vizsgálta. A kutatók azt feltételezték, hogy a korosztályok között vannak különbségek a digitális eszközök használatában.

részletesenrészletesen

A mérés időpontját a 2016/2017. tanév rendjéről szóló 12/2016. (VI. 27.) EMMI rendelet 11. § (1) bekezdése határozza meg. A mérés napja e rendelet alapján 2017. május 24. A nevelési-oktatási intézmény éves munkatervének elkészítése során a jogszabályban meghatározottaktól nem térhet el.

részletesenrészletesen

Az Oktatási Hivatal a nagy érdeklődésre való tekintettel immár ötödik alkalommal szervez kétnapos műhelymunkát a tanulási eredményeken alapuló képzésfejlesztés témájában.

részletesenrészletesen

Az érintett tanuló fizikai állapotának és edzettségének mérését, vizsgálatát az iskolai testnevelés tantárgyat tanító pedagógus végzi. A 2016/2017. tanév rendjéről szóló 12/2016. (VI. 27.) EMMI rendelet 11. § (7) bekezdése szerint a tanulók fizikai állapotának és edzettségnek mérésében (a továbbiakban: fizikai fittségi mérés) a nappali rendszerű iskolai oktatásban tanulók vesznek részt.

részletesenrészletesen