„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

Elérhetők a 2017. évi Országos kompetenciamérés eredményei

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 80. § (1) bekezdése által elrendelt, és a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 79. §-ában szabályozott országos kompetenciamérés a valamint a 2016/2017. tanév rendjéről szóló 12/2016. (VI. 27.) EMMI rendelet 11. § (1) bekezdésében meghatározott napon – 2017. május 24-én – megtörtént.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 80. § (1) bekezdése által elrendelt, és a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 79. §-ában szabályozott országos kompetenciamérés a valamint a 2016/2017. tanév rendjéről szóló 12/2016. (VI. 27.) EMMI rendelet 11. § (1) bekezdésében meghatározott napon – 2017. május 24-én – megtörtént.

A fenti rendelet értelmében az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: OH) a mérésekről fenntartói, intézményi és tanulói szintű elemzéseket készített.

Intézményi, fenntartói és feladatellátási helyi jelentések: A 6., a 8. és a 10. évfolyamos mérés teljes körű volt. A részt vevő intézmények eredményei alapján fenntartói, intézményi, feladatellátási helyi elemzések készültek. A központi jelentések mindenki számára hozzáférhetők, a jelentések megtekintéséhez nincs szükség felhasználónévre és jelszóra.

Tanulói jelentések: A 2017. évi országos mérés eredményeinek feldolgozását követően a mérésben részt vevő azon tanulók egyéni elemzését lehet megtekinteni, amely tanulók tesztfüzetének kijavítása és feldolgozása központilag történt. A tanulói elemzést a tanuló mérési azonosítójának ismeretében csak az arra jogosult (diák, szülők, iskola) tekintheti meg.

Az említett jelentések megtalálhatók a szokásos https://www.kir.hu/okmfit/ oldalon. A 2016/2017. tanév 6., 8. és 10. évfolyamos mérési eredményeinek további feldolgozását az Országos kompetenciamérés FIT elemző szoftver (6., 8., 10. évfolyam) teszi lehetővé, amely ugyanerről a honlapról érhető el.

A SZEGEPI szakmai segítséget nyújt egyházmegyei intézményeink igénye alapján a kompetenciamérés helyi eredményeinek elemzéséhez, az intézkedési tervek elkészítéséhez.

Igénybejelentés:
Sarusi Etelka
pedagógiai szakértő, mesterpedagógus szaktanácsadó
E-mail: sarusi.etelka@szegepi.hu
Mobil: 06-30-3957250

Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés – 2022

In: 22/2022. (VII. 29.) BM rendelet a 2022/2023. tanév rendjéről

Digitális országos mérések 2022

A 2021/2022-es tanév mérföldkő Magyarország pedagógiai mérési rendszerének történetében.

2018. október 15-én kezdődnek az őszi érettségik

A 2018/2019-es tanév őszi vizsgaidőszaka 2018. október 15-én kezdődik a magyar nyelv és irodalom és a magyar, mint idegen nyelv vizsgatárgyak írásbeli...

Nyilvánosak a 2016-os PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) mérés eredményei

A PIRLS az egyik legjelentősebb nemzetközi oktatási eredményeket és összefüggéseiket vizsgáló mérés, a PISA és a TIMSS mellett.

A 2016-os PIRLS-mérés eredményei megtekinthetők

A 2016-ban végzett PIRLS-nemzetközi tanulói szövegértés vizsgálat eredményei az Oktatási Hivatal oldalán megtekinthetők.

Cikkajánló – IKT-használat 10-18 éveseknél

A Magyar Pszichológiai Szemle 2016/1-2. számában jelent meg a 10-18 évesek IKT-eszközhasználatát felmérő kutatás eredményeit bemutató tanulmány. A kérdőíves felmérés a...