30 órás akkreditált képzések:
(felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2021/000814)
Resztoratív technikák a gyakorlatban
Időpont: 2021. május 6-8.
Képzés típusa: online
Hatékony konfliktuskezelési technikák
Időpont: 2021. május 6-8.
Képzés típusa: online
Kooperatív tanulás, csoportmunka pedagógiája
Időpont: 2021. május 6-8.
Képzés típusa: online
Akkreditált pedagógus továbbképzések – 30 óra
Családpedagógiai ismeretek
A korszerű pedagógiai értékelés gyakorlata
Hatékony konfliktuselemzési technikák
A kooperatív tanulás csoportmunka pedagógiája
Resztoratív technikák a gyakorlatban
Családpedagógiai ismeretek
A továbbképzés célja:
A pedagógusok felkészítése a család-megismerési technikák, a családpedagógiai konzultáció, a konfliktuskezelés módszereinek alkalmazására. Saját élményű tapasztalatszerzés által annak elősegítése, hogy a résztvevők képessé váljanak a családokkal való együttműködés jó gyakorlatának kialakítására, a családok esetleges diszfunkcionális működésének felismerésére és a működésbeli problémák pozitív befolyásolására. A résztvevők szaktudásának bővítése a hátrányos helyzetű gyermekek esélyeinek javítása, eredményes nevelése érdekében.
Az ismeretek számonkérésének módja:
A résztvevők záró dolgozatot és 1,5 oldalas terjedelemben reflexiós levelet készítenek.
A jelentkezés feltételei:
Iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely szak; tanító, általános és középiskolai tanár, gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, óvodapedagógus.
Javasolt munkakörök:
Tanító, tanár, gyógypedagógus, kollégiumi nevelő, könyvtáros tanár (tanító), szakoktató, gyakorlati oktató, fejlesztő pedagógus, óvodapedagógus.
Javasolt megbízások, funkciók (tevékenységek):
Intézményvezető, intézményvezető-helyettes, diákönkormányzatot segítő pedagógus, gyermekvédelmi felelős, munkaközösség vezető, osztályfőnök, szabadidő-szervező, gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető.
A korszerű pedagógiai értékelés gyakorlata
A továbbképzés célja:
A résztvevők felkészítése – a pedagógiai értékelés korszerű módszereinek alkalmazására, – a pedagógiai mérések szakszerű elvégzésére, az adatok feldolgozására, értelmezésére, elemzésére, – a mérések eredményeinek gyakorlatban történő felhasználására, a fejlesztő munka megtervezésére.
A pedagógusok szaktudásának bővítése a tudás ellenőrzésére, szakszerű értékelésére alkalmas módszerek megismerése, adekvát mérőeszközök készítése céljából.
Az ismeretek számonkérésének módja: A résztvevők 3-4 oldalas záró dolgozatot készítenek.
A jelentkezés feltételei:
─ iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely szak; tanító, általános és középiskolai tanár, óvodapedagógus.─ egyéb jelentkezési feltételek: alapfokú informatikai ismeretek
Javasolt munkakörök:
Tanító, tanár, gyógypedagógus, kollégiumi nevelő, könyvtáros tanár (tanító), szakoktató, gyakorlati oktató, fejlesztő pedagógus, óvodapedagógus.
Javasolt megbízások, funkciók (tevékenységek):
Intézményvezető, intézményvezető-helyettes, munkaközösség vezető, osztályfőnök, szabadidő-szervező, gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető.
Hatékony konfliktuselemzési technikák
A továbbképzés célja:
A pedagógusok felkészítése az egyéni és csoportos intézményi konfliktushelyzetek felismerésére, elemzésére és a képzésen elsajátított eszközök segítségével azok magabiztos kezelésére, a megoldáshoz vezető utak megtervezésére.
Saját élményű tapasztalatszerzés által annak elősegítése, hogy a pedagógusok képessé váljanak a konfliktusok kezeléséhez szükséges kommunikációs technikák, a hagyományos és alternatív konfliktuskezelési stratégiák tudatos alkalmazására.
Az ismeretek számonkérésének módja:
A résztvevők 4-5 oldalas záró dolgozatot és 1,5 oldalas reflexiós levelet készítenek.
A jelentkezés feltételei:
─ iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely szak; tanító, általános és középiskolai tanár, óvodapedagógus.
Javasolt munkakörök:
Tanító, tanár, gyógypedagógus, kollégiumi nevelő, könyvtáros tanár (tanító), szakoktató, oktató, fejlesztő pedagógus, óvodapedagógus.
Javasolt megbízások, funkciók (tevékenységek):
Intézményvezető, intézményvezető-helyettes, munkaközösség vezető, osztályfőnök, szabadidő-szervező, gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető.
A kooperatív tanulás csoportmunka pedagógiája
A továbbképzés célja:
A pedagógusok szaktudásának bővítése a kooperatív tanulás, a csoportmunka, mint pedagógiai stratégia eszközeinek megismerése, alkalmazása, a fejlesztési lehetőségek tudatosítása céljából.
A pedagógusok felkészítése a csoportot igénylő feladatok tervezésére, a csoportszerepek fejlesztésére, a csoportmunka értékelésére.
Saját élményű tapasztalatszerzés által annak elősegítése, hogy a résztvevők képessé váljanak a tanulók szociabilitásának, kommunikációs, információ-megszerzési és együttműködési képességének fejlesztésére a kooperatív technikák elsajátítása, az együttműködéses tréninggyakorlatok által.
További cél a tanulási potenciál, a tanulás iránti motiváció, a gondolkodási képességek fejlődésének pozitív befolyásolása.
Az ismeretek számonkérésének módja:
A résztvevők záró dolgozatot és 1,5 oldalas terjedelemben reflexiós levelet készítenek.
A jelentkezés feltételei:
Iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely szak; tanító, általános és középiskolai tanár, óvodapedagógus.
Javasolt munkakörök:
Tanító, tanár, gyógypedagógus, kollégiumi nevelő, szakoktató, gyakorlati oktató, fejlesztő pedagógus, óvodapedagógus.
Javasolt megbízások, funkciók (tevékenységek):
Intézményvezető, intézményvezető-helyettes, gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető.
Resztoratív technikák az iskolában
A továbbképzés célja:
A résztvevők megismerjék a resztoratív (helyreállító) szemlélet elméleti hátterét, kialakulásának történetét, kulturális, vallási gyökereit, technikáit, beavatkozási mechanizmusait, szintjeit, típusait.
Saját élményű gyakorlatokon keresztül nyerjenek betekintést a resztoratív technikák működésébe.
Képessé váljanak a resztoratív technikák bevezetésének előkészítésére, megtervezésére, kivitelezésére, értékelésére, a resztoratív módszerek alkalmazására.
Az ismeretek számonkérésének módja:
4-5 oldalas záró dolgozat a resztoratív szemlélet bevezetési lehetőségeiről és 1,5 oldalas reflektív levél elkészítése a resztoratív technikák sajátélményű kipróbálásáról.
A jelentkezés feltételei:
─ iskolai végzettség: egyetem és/vagy főiskola; bármely szak; tanító, általános és középiskolai tanár, óvodapedagógus.
─ egyéb jelentkezési feltételek: alapfokú informatikai ismeretek.
Javasolt munkakörök:
Tanító, tanár, gyógypedagógus, pszichológus, szociálpedagógus, kollégiumi nevelő, könyvtáros tanár (tanító), szakoktató, gyakorlati oktató, fejlesztő pedagógus, óvodapedagógus.
Javasolt megbízások, funkciók (tevékenységek):
Intézményvezető, intézményvezető-helyettes, diákönkormányzatot segítő pedagógus, munkaközösség vezető, osztályfőnök, szabadidő-szervező, gyakorlóiskolai vezető tanár, óvodai szakvezető.