„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

A SZEGEPI 2020. szeptember 16-17-én 15 órás ön- és társismereti tréninget tartott Békésen, a GFE Szakképző Intézményében az EFOP-3.1.10-17 „Lépj egy fokkal feljebb!” című pályázatba bevont tanulók számára.

Az iskolai lemorzsolódás csökkentését, a felsőoktatásba vezető út megerősítését szolgáló pályázati program részeként megtartott tréningen 15 tanuló vett részt. Az önismeret, önelfogadás, önkifejezés fejlesztését interaktív előadások, helyzetgyakorlatok, játékos csoportfoglalkozások támogatták. A társismeret fejlesztését a reflektív együttgondolkodás, a problémák közös, tudatos kezelésének megtapasztalása segítette. A tanulók önismeretének fejlesztését a saját élményű tanulási lehetőségek, szociabilitásukat az empátia-és kapcsolatfejlesztő gyakorlatok erősítették. A fejlesztési folyamatok során kiemelt figyelmet kapott a célkitűzés-jövőkép kialakítása, az érzelmi intelligencia, az önérvényesítés és az erőszakmentes, együttműködő kommunikáció fejlesztése. A tréninget Sarusi Etelka pedagógiai szakértő, mesterpedagógus tartotta.

Tanulj tanulni!─Tanulásmódszertan tréninget tartott a SZEGEPI

2020. szeptember 23-24-én az EFOP-3.1.10-17 „Lépj egy fokkal feljebb!” című pályázat keretében 15 órás tanulásmódszertan tréninget tartott a SZEGEPI a GFE Békési...

Korai iskolaelhagyás – CroCoos program

A korai iskolaelhagyás magas számban van jelen a hazai köznevelésben, ezért is vett részt Magyarország 2014 és 2017 között a CroCoos (Cross-sectoral cooperation focused...

A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetése

A köznevelési információs rendszer részeként működtetett korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer célja, hogy a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának...

Kiadványajánló – A korai iskolaelhagyás mértékének csökkentése

Az Európai Unió egyik célkitűzései között szerepel, hogy 2020-ra uniós szinten 10% alá csökkentik a korai iskolaelhagyás mértékét.

Alma a fán – fókuszban a korai iskolaelhagyás – műhelysorozat

A Tempus Közalapítvány délutáni szakmai rendezvénysorozata az iskolai lemorzsolódás megelőzésében és csökkentésében érintett szereplők számára.

Cikkajánló

Figyelmükbe ajánljuk az alábbi cikkeket a Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók témakörében.