„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

2018. október 15-én kezdődnek az őszi érettségik

A 2018/2019-es tanév őszi vizsgaidőszaka 2018. október 15-én kezdődik a magyar nyelv és irodalom és a magyar, mint idegen nyelv vizsgatárgyak írásbeli vizsgáival. A 2005-ben bevezetett kétszintű érettségi vizsgarendszer 29. vizsgaidőszakában 166 helyszínen 8 018-an érettségiznek. Az érettségi vizsgákat az erre kijelölt középiskolák és a kormányhivatalok szervezik, lebonyolításukban 135 érettségivizsga-bizottság működik közre.

Az írásbeli vizsgákat október 15. és október 29., az emelt szintű szóbeli vizsgákat november 8. és 12., a középszintű szóbeliket pedig november 19. és 23. között tartják. A diákok várhatóan több mint 9600 vizsgát tesznek: mintegy 4100-at emelt, 5500-at pedig középszinten. A jelentkezők választásai alapján ebben a vizsgaidőszakban – az idegen nyelven teljesíthető vizsgatárgyakat (pl. történelem, matematika) külön számolva – középszintű érettségit 77, emelt szintűt 41 tantárgyból tesznek.

Az őszi érettségi vizsgaidőszakban rendes, szintemelő, kiegészítő, ismétlő, pótló és javító vizsgára lehetett jelentkezni. A szintemelő, a javító és a rendes vizsgák aránya lesz a legnagyobb: 32%, 27%, illetve 23%; az ismétlő és a kiegészítő vizsgák aránya 13%, illetve 4%; a pótló vizsgáké 1%.

A 2018. évi őszi érettségi vizsgák jogszabályban rögzített időpontjai megtalálhatók az Oktatási Hivatal honlapján.

Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés – 2022

In: 22/2022. (VII. 29.) BM rendelet a 2022/2023. tanév rendjéről

Digitális országos mérések 2022

A 2021/2022-es tanév mérföldkő Magyarország pedagógiai mérési rendszerének történetében.

Elérhetők a 2017. évi Országos kompetenciamérés eredményei

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 80. § (1) bekezdése által elrendelt, és a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények...

Nyilvánosak a 2016-os PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) mérés eredményei

A PIRLS az egyik legjelentősebb nemzetközi oktatási eredményeket és összefüggéseiket vizsgáló mérés, a PISA és a TIMSS mellett.

A 2016-os PIRLS-mérés eredményei megtekinthetők

A 2016-ban végzett PIRLS-nemzetközi tanulói szövegértés vizsgálat eredményei az Oktatási Hivatal oldalán megtekinthetők.

Cikkajánló – IKT-használat 10-18 éveseknél

A Magyar Pszichológiai Szemle 2016/1-2. számában jelent meg a 10-18 évesek IKT-eszközhasználatát felmérő kutatás eredményeit bemutató tanulmány. A kérdőíves felmérés a...