„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

Alma a fán – fókuszban a korai iskolaelhagyás – műhelysorozat

Téma: Bullying/kortárs bántalmazás

Az évek óta népszerű Alma a fán pedagógus műhelysorozathoz kapcsolódva 2016-ban útjára indítjuk az Alma a fán – Fókuszban a korai iskolaelhagyás műhelysorozatot, újabb fórumot teremtve a pedagógusok, szülők, iskola- és munkaközösség-vezetők mellett minden olyan társterületi szakember számára is, akinek szerepe lehet az iskolai lemorzsolódás csökkentésében. A délutáni, három órás klubrendezvények célja, hogy teret adjanak a párbeszédre és a közös tudásmegosztásra a lemorzsolódás arányának csökkentése és megelőzése kapcsán.

„Bullying/kortárs bántalmazás – zaklatás az iskolában, vagy már az óvodában is?”

Időpont: 2016. június 2. csütörtök, 15.00-18.00

Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., 6. emelet, Brüsszel terem)

Célcsoport: iskolavezetők, pedagógusok, ifjúságvédelmi felelősök, pedagógiai szakszolgálatok, szociális és gyermekvédelmi intézmények szakemberei, iskola-egészségügyben dolgozók és civil szervezetek képviselői, illetve a témához kapcsolódó további szakemberek

Jelentkezés: A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A maximális létszám: 50 fő, a jelentkezések elfogadása a regisztráció sorrendjében történik (túljelentkezés esetén ez alól kivételt jelenthet, ha egy intézményből aránytalanul sok jelentkező lenne).

A műhelyről: A résztvevők egy sajátélményű tréningen vehetnek részt, amin hatékony eszközök kerülnek bemutatásra az iskolai zaklatás problémakörének lehetséges kezelésére. A műhelyen a tervek szerint a 2016. április 28-án tartott műhely előadói is részt vesznek és aktívan bevonódnak a tréning programjába.

Program

Ön- és társismereti tréninget tartott a SZEGEPI

A SZEGEPI 2020. szeptember 16-17-én 15 órás ön- és társismereti tréninget tartott Békésen, a GFE Szakképző Intézményében az EFOP-3.1.10-17 „Lépj egy fokkal feljebb!”...

Tanulj tanulni!─Tanulásmódszertan tréninget tartott a SZEGEPI

2020. szeptember 23-24-én az EFOP-3.1.10-17 „Lépj egy fokkal feljebb!” című pályázat keretében 15 órás tanulásmódszertan tréninget tartott a SZEGEPI a GFE Békési...

Korai iskolaelhagyás – CroCoos program

A korai iskolaelhagyás magas számban van jelen a hazai köznevelésben, ezért is vett részt Magyarország 2014 és 2017 között a CroCoos (Cross-sectoral cooperation focused...

A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetése

A köznevelési információs rendszer részeként működtetett korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer célja, hogy a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók számának...

Kiadványajánló – A korai iskolaelhagyás mértékének csökkentése

Az Európai Unió egyik célkitűzései között szerepel, hogy 2020-ra uniós szinten 10% alá csökkentik a korai iskolaelhagyás mértékét.

Cikkajánló

Figyelmükbe ajánljuk az alábbi cikkeket a Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók témakörében.