Szeged pedagógia

Pedagógia Intézetet

Katolikus Pedagógia Intézetet

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Pedagógia

Gelsey Vilmos Pedagógia Intézet

Gelsey Vilmos Pedagógia

„Aki ugyanis szégyell engem és tanításomat, azt az Emberfia is szégyellni fogja…” (Lk 9,26)

„… mert úgy tanított, mint akinek hatalma van, s nem úgy, mint az írástudók.” (Mt 7,29)

„… s amit tőlem számos tanú jelenlétében hallottál, azt közöld megbízható emberekkel, akik alkalmasak rá, hogy másokat tanítsanak.” (2Tim 2,2)

„Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.” (Mt 4,4)

2024 - a Tehetség Éve

„Vigyázzatok, hogyan hallgatjátok. Mert akinek van, még kap hozzá, akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amiről azt véli, hogy az övé.” (Lk 8,18)

Odaküldték hozzá tanítványaikat, a Heródes-pártiakkal együtt. Ezek így beszéltek: „Mester, tudjuk, hogy igazat mondasz, az Isten útját az igazsághoz híven tanítod, nem vagy tekintettel senki személyére, mert nem igazodol emberi tekintélyhez.” (Mt 22,16)

10 éves a SZEGEPI

„Aki szeret engem, az megtartja tanításomat…” (Jn 14,23)

„Azok az anyám és a testvéreim, akik hallgatják és tetté is váltják az Isten szavát.” (Lk 8,21)

„…aki megtartja tanítását, abban az Isten szeretete valóban tökéletes.” (1Jn 2,5)

„Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok!” (Jn 15,7)

„A tanítást váltsátok tettekre, ne csak hallgassátok, mert különben magatokat csaljátok meg!” (Jak 1,22)

„Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24,35)

„Legyetek hálásak, Krisztus tanítása éljen bennetek elevenen, s teljes bölcsességgel tanítsátok és intsétek egymást. Az Istennek énekeljetek hálás szívvel zsoltárt, himnuszt és szent énekeket.” (Kol 3,16)

„…aki megtartja tanításomat, az nem ízleli meg a halált örökre.” (Jn 8,51)

"Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk" (1 Jn 4,9)

„Ha az én tanításomat megtartották, a tieteket is megtartják.” (Jn 15,20)

Betűméret:  A   A   A
Aktuális hírek

Cikkajánló – A PISA felmérés szövegértési eredményeiről 2018-12-04

Article main image

Cikkajánló – A PISA felmérés szövegértési eredményeiről

A Könyv és Nevelés folyóirat 2018. évi 1. számában olvasható tanulmány Steklács János tollából, PISA 2015 után, PISA 2018 előtt, A szövegértő olvasás fejlesztésének, tanításának feladatai címmel.
A tanulmány a PISA fogalmát járja körül, a tartalmi keretek, a gondolkodási műveletek és az olvasási szituáció bemutatásával. A reading literacy fogalma a 2018-as felmérésben: „A szövegértő olvasás megértés, alkalmazás, értékelés, reflektálás és elkötelezettség a szövegekkel annak érdekében, hogy az egyén elérje célját, gyarapodjon ismereteiben és lehetőségeiben, valamint, hogy elősegítse részvételét a társadalom, közösség életében.” Olyan jártasságot, hozzáértést, tapasztalatot mér a szövegértés, amely nem kapcsolódik tantárgyhoz, mint pl. a matematika, hanem az iskola egész életében jelen van, „hiszen az olvasás mindig tanulás is egyben”. A 2015-ös eredmények szerint a magyar diákok az OECD országok között az áltag alatt teljesítettek. A változáshoz szükséges lenne, hogy az olvasásnak, szövegértésnek hangsúlyosabban jelen kellene lenni az oktatásban. A folyamatosság az egyik döntő tényező, hogy az olvasás és szövegértéssel való foglalkozás ne fejeződjön be alsó tagozaton, hanem folytatódjon, egészen a felsőoktatásban is. A digitális szövegértés is beletartozik a mai korban a fejlesztendő területekbe. A fejlesztés végső célja nem az iskolai eredmények javítása, hanem felkészítés az életre, az alkalmazható tudás megszerzése, olyan tudásé, amely illeszkedik a kor elvárásaihoz. A tanulmány szerzője végül 15 pontban foglalja össze javaslatait.

A folyóirat száma elérhető és letölthető

 

(A kép forrása: flickr.com)